lördag 9 februari 2013

TABLE CLOTH MY WAY!











































Har haft det här Ikeatyget liggandes i flera år och inte bestämt vad jag skulle göra av det. Nu fick det bli en ny duk och av det som blev kvar sydde jag 2 smala bordslöpare. Jag är egentligen ingen dukälskare men så kom jag på att för att göra det lite mer udda så lade jag de 2 löparna diagonalt över varandra så det bildades ett X. Och genast blev det kul med dukar :-) Blev fint när jag dukade ikväll och givetvis glömde jag foto. Får bli bild vid ett senare tillfälle.

Have had this Ikea fabric for years and not decided what to make of it. I finally desided to make a new table cloth with it and with what was left of the fabric I sewed two narrow table runners. I'm not a big fan of table cloth. I usually prefer table mats but then I realized that in order to make it a bit more fun, I put the two runners diagonally across each other so it formed a X. Once it became fun with cloths :-)
It looked really nice when I set the dinner table tonight and ofcourse I forgot to photograph it. Will post at a later date.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar